Jobs

1.

Executive Assistant / Office Manager

Über die Position:

  • Das Office gehört Dir: Das Office-Bestellwesen wird von Dir übernommen, Du begrüßt Gäste und schaust, dass sich alle (inkl. Dir) einfach rundum wohl fühlen
  • Ankommende und ausgehende Post wird von Dir bearbeitet; ebenso bereitest Du Rechnungen und Belege für das weitere Handling vor
  • Du übernimmst die Kalenderpflege, das Terminieren von Meetings ebenso wie Reisearrangements und Reservierungen
  • Du betreust unsere Öffentlichkeitsarbeit mit LinkedIn, unserem Newsletter, Universitätskooperationen sowie externen Events (Gründer-Events, Messen, Recruiting)
  • Du arbeitest eigenständig an Themen rund um Ernährung, Nachhaltigkeit und Gesundheit und unterstützt dabei unser Team mit Deinen Vorschlägen und Hypothesen

Wir sollten uns kennenlernen wenn:

  • Du einen (höheren) Abschluss im Hotel- oder Restaurantgewerbe, im Event- oder Office- oder in einem dienstleistungsnahen Umfeld erworben hast
  • Du mindestens 2 Jahre Berufserfahrung in einem der o.g. Umfelder mitbringst
  • Du für jedes Problem eine Lösung kennst (und nicht andersrum), einhergehend mit exzellenter mündlicher und schriftlicher Ausdrucksweise und einer proaktiven Denkweise
  • Du die „Was-passiert-wenn“-Verknüpfungen in der richtigen Weise vorhersiehst
  • Dich Zuverlässigkeit, Belastbarkeit und ein besonderes organisatorisches Talent auszeichnen
  • Du fließend Deutsch und gutes Englisch sprichst
  • Du Dich mit dem MS-Office-Paket und Google Apps für Business bestens auskennst
  • Du genauso wie wir an StartUps und der Food-Szene interessiert bist

 

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2.

Head of People

As a Head of People at Atlantic Food Labs, you will be an integer part of the AFL core team. You will help to identify and recruit the best candidates for our entire AFL family as well as recruit entrepreneurs which consequently launch and accelerate the best food & health start-ups in the European ecosystem for Atlantic Food Labs. You will gain deep insights into our diverse portfolio of early stage and growth companies and strategically manage the exciting and single most important resource for us, our people. The ideal candidate has a hands-on mentality and brings HR experience from working in a high-growth environment, ideally in the start-up sector.

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3.

Venture Capital & Company Building Intern

As a Venture Capital & Company Building Intern at Atlantic Food Labs, you will be an integer part of our core team. You will help us analyze new fields of exploration such as alternative proteins, the human microbiome or software enabled food technology and consequently help us launch, invest in and accelerate the best food & health start-ups in the European ecosystem. Your internship shall last a minimum of 12 weeks during which you will get an insight into the way successful startups are built and why and how venture capitalists invest in them.

 

What you’ll do:

  • Proactively research and analyze market and industry trends to identify the best early stage companies and founding teams as well as develop your own investment theses
  • Support our team with our company building process, deal flow and business plan analyses
  • Represent AFL at relevant events, build your own network and screen for new opportunities
  • Elaborate specific topics for internal knowledge database

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4.

Mitte: Business Operations Manager

About us

Having created the world’s first smart water system inspired by the natural water cycle, we are driven to reinvent the way water is consumed globally. Our solution allows users to create personalized mineralised water at home, giving them control over their drinking water while minimizing plastic waste. Our international team consists of members from over fifteen countries across five continents, combining engineering, business, marketing, and UX expertise.

 

Our product

By putting humans first, Mitte aims to change how water is consumed. We have created a smart kitchen appliance that turns any tap water into mineralized water. The process works in two simple steps. First, it purifies water with a proprietary distillation-based method. After the purification, the water is enhanced through a unique, patent pending mineralisation process, where purified water flows through a cartridge which contains several layers of mineral ingredients.

 

The Role

As our Business Operations Manager, you will work alongside the COO on very diverse areas. You will help Mitte become more efficient and plan and carry out projects that aim to close the gap between our current development stage and launch.

 

Responsibilities

  • Improvement of internal processes
  • Development of a concept for supply chain and logistics set up, which involves:
    ○ contacting partners and asking for quotes
    ○ analyzing offers from a strategic, operational and business point of view
    ○ selecting a partner and implementing supply chain
  • Management of various projects needed for go to market
    ○ Regulations and certifications: research and identify requirements in different markets, understand process, and project manage the activities needed until certification is granted
    ○ Project management of packaging creation, in collaboration with internal product and design team, and external partners such as fulfillment providers.
    ○ Other legal and operational aspects of the product: product manuals, claims, returns, etc.

 

What we offer

  • Flexible working hours
  • 28 vacation days
  • Modern office in central Berlin
  • Competitive salary
  • Shares in the company

 

Requirements

  • Previous experience on operations or similar position, ideally for hardware companies
  • Excellent skills in building relationships and partnership with suppliers, business partners, etc.
  • Outstanding project management and analytical skills
  • Good balance between strategic thinking and a hands on approach
  • Being able to quickly gain an overview over complex problems and propose and implement pragmatic solutions
  • Able to work independently and proactively, taking ownership of projects and completing them on time and on scope
  • Excellent communication and interpersonal skills
  • Enjoys working in ever changing international (and sometimes a bit chaotic) startup environment
  • Excellent written and verbal English skills, German is a plus
  • Plus: previous experience with operational excellence, agile methodologies, change management, product certifications.

 

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5.

Mitte: Manager/-in Finance & Accounting

Über uns

Wir schaffen das weltweit erste intelligente Wassersystem für den Hausgebrauch, das vom natürlichen Wasserkreislauf inspiriert ist! Mit unserer Lösung stellen wir personalisiertesMineralwasser her, das unser Trinkwasser kontrolliert und den Verbrauch vonKunststoffflaschen minimiert.Unser internationales Team besteht aus Ingenieurs-, Geschäfts-, Marketing- und UX-Experten.Unsere TechnologieWir entwickeln ein Produkt, das durch Destillation Trinkwasser reinigt und anschließend dasWasser mit an Kundenbedürfnissen angepassten Mineralien aufwertet. Damit vereinen wir die Aspekte IOT / Konnektivität, Reinigung und Mineralisierung in einemErlebnis.

 

Deine Position

Gesucht wird ab sofort ein Finance & Accounting Manager/-in, der unsere Buchhaltung betreut, unser Team bei Finanzfragen unterstützt und die Einführung von unternehmensrelevantenSystemen übernimmt.

 

Was Dich erwartet

  • Koordination, Überwachung und Optimierung der täglichen Aufgaben derFinanzbuchhaltung
  • Vorbereitung und Erstellung von Monats- und Jahresabschlüssen mithilfe einer externenBuchhaltung
  • Management von externen Finanzdienstleistern, Prüfern, Steuerberatern, Banken undBehörden
  • Sicherstellung der Einhaltung der Grundsätze ordnungsgemäßer Buchführung imUnternehmen
  • Steueroptimierung inklusive eines internationalen Verrechnungspreiskonzeptes
  • Verbindlichkeiten- und Forderungsmanagement
  • Budgetierung, Reporting und Erstellung von Prognosen
  • Erstellung von Cashflow-Prognosen
  • Erstellung von Umsatz-, Margen- und anderer Abweichungsanalysen
  • Working Capital Optimierung
  • Management des Fremdwährungsrisikos
  • Initiierung von Ablauf- und Prozessverbesserungen zur Effizienzsteigerung

 

Was wir anbieten

  • Internationale und offene Arbeitsatmosphäre
  • Flexible Arbeitszeitregelung (Gleitzeit)
  • Gestaltungsspielraum dank kurzer Entscheidungswege und hoher Innovationskraft
  • Modernes Büro im Zentrum von Berlin
  • Wettbewerbsfähiges Gehalt
  • Anteile an der Gesellschaft
  • 28 Urlaubstage

 

Was Du mitbringst

  • Erfolgreich abgeschlossenes Studium mit Schwerpunkten in Finanz- oderRechnungswesen
  • Berufserfahrung als Finance- und/oder Accounting Manager/-in
  • Fortgeschrittene Kenntnisse in MS Office
  • Gute Kenntnisse im Umgang mit Buchhaltungssoftwares undDatenbanken
  • Sicherer Umgang mit allen notwendigen Rechtsvorschriften und Gesetzen
  • Hohe Detailgenauigkeit
  • Flexible Persönlichkeit mit einem hohen Maß an interkulturelle Kompetenz undTeamfähigkeit
  • Strukturierte Arbeitsweise, Eigenverantwortung und gute Kommunikationsfähigkeiten

 

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